Sunday, October 29, 2006

Citroën

Ze had een nieuwe auto. Fel blauw. Ik heb er geen verstand van maar ik kreeg de full treatment, de motor moest bekeken worden. Het kostte even moeite om de motorkap open te doen. "Ziet er goed uit" zei ik. Alles leek zo nieuw, geen roest of stof te bekennen. Wat ik wel verontrustend vond was dat je door de motor de straat zag.
"Er zit geen bodem in deze auto".
Verschrikt keek ze me aan. "Hoort dat zo?"
"Geen idee. Zit er ook een reservewiel bij?"
We controleerden of er een reservewiel was bijgeleverd. Ja, het hing gewoon onder aan de auto, aan de achterkant. Terwijl we op onze knieën het wiel bekeken zag ik wel dat de knalpijp nogal verroest was.
Dat scheen helemaal niet erg te zijn hoorden we later.
Een auto zonder bodem en met verroeste knalpijp, ik zou toch zweren dat dat een miskoop is. Maar het is heel normaal.