Friday, March 02, 2007

Kan je tegen bloed?

Er ging iets heel erg mis. Wijdbeens als een cowboy zonder paard tussen de benen liep ik over straat. Ik had het idee dat ik een bloedspoor achter me aan trok en een soppend geluid voortbracht. Ik moest een nieuwe onderbroek, nu, maar de enige winkel in de buurt met dergelijke artikelen was een lingerie-shop in de categorie Stout! Toch maar proberen. Het zag er niet veelbelovend uit (voor mijn missie bedoel ik); strings, veel bh's type Marlies Dekker en slips met op vreemde plekken stiksels en gaten en vooral ook van glimmend materiaal.
Een meneer kocht lingerie voor zijn vrouw, wier maten hij niet wist. Hij werd geholpen door twee vrouwen.
"Ik heb bijvoorbeeld 75 C" zei de ene vrouw terwijl ze haar tieten naar voren stak.
Het zei de man niets.
"Mag ik u even wat vragen" zei ik, een beetje zacht. Een van de dames wendde zich geïrriteerd tot mij.
Dat ik een broek nodig had, de allergewoonste.
"Een string?" vroeg ze streng. Ze had een Russisch accent. Fluisterend legde ik de urgentie van een broek uit, geen string, nee, beslist niet, en ik moest een hele gewone de allergewoonste en niet zo duur. Ze vertrok geen spier. Kwam terug met een gewoon model voor € 21,95.
"Hoeft niet ingepakt" zei ik nog. Maar de Russische dame had het echt niet begrepen en maakte er een cadeautje van.
Uiteindelijk bleek ie trouwens van echte zijde.