Friday, June 08, 2007

Mindboggling

De drempel om digitaal met iemand contact te leggen is een stuk lager dan voor contact leggen in het werkelijke leven. Daar is vast wel een logische reden voor.
Ik had niets in mijn profiel op My Space staan. Geen foto, geen voorkeuren voor wat dan ook. Alleen mijn naam en waar ik woon. Toch had ik een vriend, zag ik, toen ik na maanden mijn webstek weer eens opzocht. Lang vergeten, maar ik had die stek ooit gecreëerd en zoals je je ook soms plotseling een plant herinnert die je al weken vergeten bent water te geven, zo dacht ik dus ook ineens weer eens aan die plek op internet waar ik ook woon.
Ik had een vriend zag ik!
Eén.
Tom.
Ik begreep werkelijk niet waar ik dat aan te danken had. Tom uit Santa Monica had iets gevonden in mij waardoor hij dacht dat ik een vriendin van hem zou kunnen zijn. Maar hoezo dan? Geen foto, geen tekst. Maar misschien had hij behoefte aan iemand zonder foto en zonder tekst. Ik werd nieuwsgierig naar die Tom en klikte op zijn foto. Toen zag ik dat Tom 138.456.200 vrienden had.
Ik heb Tom als vriend verwijderd.
Het is toch onmenselijk om meer dan honderd miljoen vrienden te hebben.
En ook heel angstaanjagend om er daar een van te zijn.