Friday, October 12, 2007

Reactie

De zoektocht naar een nieuw meubel voert allang niet meer langs winkels en meubelboulevards. Alles kan via internet bekeken worden, het scheelt veel reizen en het is makkelijk vergelijken. De modellen staan keurig op een rijtje. Het is jammer dat je met impulsieve vragen niet bij het altijd-voor-je-klaar-staand personeel terecht kan, maar daar staat dan weer tegenover dat je je ook niet schuldig hoeft te voelen als je niets koopt.
Op de website stond bij een bank: reageer op dit meubel. En plotseling kreeg de bank een gezicht. Hij zocht een eigenaar, een thuis.

Jij hebt vier poten, je bent zacht en gedienstig, mocht ik jou in huis willen nemen dan weet ik dat je er altijd voor mij zult zijn. Als ik je goed onderhoud ga je heel lang mee. Misschien zou ik je in een andere kleur nemen, maar dat is niet persoonlijk bedoeld.

Er kon nog veel meer worden uitgelegd aan de bank. Waar ie terecht zou komen, of dat wel bij hem paste, had ie eventueel bezwaar tegen kattenharen en schoenen op de zitting? Maar voor een eerste reactie was dit wel genoeg. Het wachten was nu op een reactie terug.