Friday, May 09, 2008

Overtuigingskracht

Als het lichaam begint te ontluiken is bloot soms heel beladen. Niet altijd, en niet bij iedereen, maar een aantal decennia geleden was dat vaak wel het geval.
Maar een ontluikend lichaam komt nooit alleen, ook geestelijk is er dan heel wat aan het groeien. Haat, liefde, hypocrisie, inzicht.

Toen ze mij advies vroeg over de vakantie dacht ik lang en goed na. Wikte en woog en antwoordde uiteindelijk in lijn met mijn gegroeide bewustzijn van wat en hoe en waarom van de wereld.
"Als je eenmaal op een naturistencamping bent heb je het binnen een paar uur helemaal niet meer in de gaten dat je geen kleren aanhebt," zei ik zelfverzekerd.
We hadden dezelfde leeftijd, en hoewel ik me zelf niet eens in badpak over een camping zou durven bewegen wegens te veel bloot, adviseerde ik losjes dat het toch niet zo'n punt was.
Ga lekker mee met die familie, het is echt heel gewoon.
Overigens klopte het wel, want ze was na die vakantie bekeerd.
Ikzelf dacht er nog heel lang heel anders over.