Friday, May 18, 2007

Jaap

"Jaap!" riep ik keihard naar iemand die ik op straat tegenkwam. Vlak daarna bedacht ik me dat hij helemaal geen Jaap maar Klaas heet en ik schaamde me onmiddelijk voor mijn enthousiaste kreet.
Iemand nauwelijks kennen en zijn naam dan nog verkeerd roepen ook, ik leek wel gek.
Hoe los je dat nou op.
Gewoon niet meer op terugkomen als je'm weer tegenkomt (grote kans want hij woont in de buurt) en "ha Klaas" zeggen?
Even snel laten merken dat je weet dat je de verkeerde naam hebt gebruikt vorige keer, maar hoe?
"Ha Klaas, noemde ik je toch vorige keer zomaar Jaap!"
"Jaap! Haha, Klaas bedoel ik natuurlijk!"
"Ik weet dat je Klaas heet hoor! Stom vorige keer!"
Ik repeteerde de mogelijkheden eindeloos en kon ze heel snel zeggen -- snel genoeg voor een elkaar passeren op de fiets. Ik ben ´m alleen nooit meer tegengekomen.