Friday, October 02, 2009

Blanco

We zaten nog maar net, en goed personeel ziet dat. Goed personeel ziet je binnenkomen en komt naar je toe voordat je tijd hebt om te bedenken wat je wilt drinken.
Ze kwam meteen naar ons tafeltje. De bestelling was zo opgenomen, maar toch hadden we een echt gesprek. Over de eigenaar van deze nieuwe tent, dat er geen slagroom was (begin van de week nog wel) en verdere onbenulligheden. Aardig.
´Aardig meisje,´ zeiden we tegen elkaar.
Bij de tweede bestelling was het weer een gezellige boel, we bespraken nu weer andere dingen. Volgens mij ging het over de wijn, over de klanten, over of het goed liep en zo.
´Aardig,´ zeiden we weer tegen elkaar. Goh, zo´n contact met een serveerster kwam je niet vaak meer tegen.
Toen gingen we afrekenen.
Ik liep naar haar toe.
´Ik wil graag betalen,´ zei ik.
Ze keek me vriendelijk aan.
´Waar zat u?´ vroeg ze.