Friday, October 16, 2009

De wraak van de zeep

De enquête was door studenten opgesteld en ging over verzorgingsproducten. Ik begrijp natuurlijk best hoe zoiets werkt, maar de vragenlijst riep meer vragen op dan antwoorden. Opvallend was dat zeep in alle lijstjes met suggesties voor verzorgingsproducten ontbrak. Wel was er douchegel, scrub, body lotion, after shave, deodorant, shampoo, peeling en meer. Die shampoo en deodorant detoneerden nogal, wat stonden die hopeloos ouderwets in die moderne rij geurige luxeartikelen. Maar zij hadden in ieder geval nog een plek.
Wat was er gebeurd met de zeep? Was dat ineens geen verzorgingsproduct meer? En zo ja, sinds wanneer dan wel en waarom eigenlijk?

Is er iets dat je mist in andere dergelijke productgamma's?

Die vraag kon ik niet beantwoorden. Of misschien had ik moeten zeggen ZEEP! Maar klopte dat wel, in verband met die andere dergelijke productgamma´s, waarvan ik geen idee had wat ze er nou eigenlijk mee bedoelden?

Gelukkig was er ook nog een hele leuke vraag aan het eind:

Beschrijf jezelf in vijf woorden.

Daar hoefde ik niet over na te denken. Als zeep geen verzorgingsproduct was, dan was ik

vrolijk
zelfverzekerd
intelligent
ambitieus
energiek.

Mijn dag kon in ieder geval niet meer stuk.