Saturday, February 03, 2007

Eeteenbeest

Je houdt van dieren maar er zijn grenzen. Beesten zijn beesten, die mag je toch best opeten? "Ik maak me over heel veel dingen druk, maar hier houd ik me echt niet mee bezig hoor" zei ze koket. En ze vijlde haar nagels nog wat bij en keek op de klok hoe laat het was. Of ze al naar huis mocht. Ach ja, een dood beest meer of minder, een beer wiens gal door een afgrijselijke constant open wond in zijn buik wordt afgetapt, een koe die niet meer op haar achterbenen kan staan omdat haar uier simpelweg te zwaar is geworden. Wat kan het je schelen. Het zijn maar beesten. Ze denken niet na dus hun pijn is niet belangrijk.
Ik legde stiekem een punaise op haar stoel toen ze even naar de wc ging. Ze zag 'm niet en ging gewoon zitten toen ze terugkwam. Au! Ze sprong omhoog en keek met een pijnlijk gezicht naar de zitting van haar stoel. De punaise hing in haar spijkerbroek en ik lachte in mijn vuistje.
Kan het schelen!