Friday, January 26, 2007

Kwaliteit

Hoe leer je een kat om z'n nagels af te slijten aan een krabpaal?
Ik deed het voor, ging op handen en voeten zitten en deed alsof ik mijn nagels sleep aan de paal. Maar hoe kon zo'n kat nou herkennen dat ik probeerde uit te beelden wat hij zou moeten doen? Dat ik net deed alsof ik poten had met nagels? Ik heb geen vacht, heb een heel andere vorm en kleur dus hij begreep er dan ook (heel begrijpelijk) niets van en keek alsof ie zich voor me schaamde. Toen pakte ik 'm en duwde z'n poten met de nagels over de paal. Vol afschuw keek ie me aan en probeerde zich los te worstelen. Zodra ik 'm losliet rende hij weg.
Katten willen niet krabben aan zo'n goedkope paal van sisal.
Een nieuwe leren stoel, dat krabt veel lekkerder. Dat hoef je ze helemaal niet te leren, dat doen ze helemaal uit zichzelf.